BSBT 5. Blog Turu | Gece Gelen Ölüm / Gonca Çiftçioğulları - Söyleşi

5/05/2014, BY Buse Güler -
 
5. Blog turumuzun üçüncü gününden herkese merhaba !
Bildiğiniz gibi bu turumuzda sevgili yazarımız Gonca ÇİFTÇİOĞULLARI'nın yazmış olduğu GECE GELEN ÖLÜM kitabına tur yapıyoruz :)
Benimde Gonca Abla ile ayrı bir samimiyetim var. Bu fırsat kaçmaz dedim ve sizlerin de daha yakından tanıyabilmesi amacı ile, Gonca Abla ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Zaman ayırdığı için buradan tekrar teşekkür ediyorum :)
Eh, hadi başlayalım !
 


OKUMA KÖŞEM:
Merhaba Gonca Ablacım, öncelikle teşekkür ederim, kitabını bizler ile paylaşıp üstüne bir de söyleşi teklifimizi kabul ettiğin için :)
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI
Merhaba Busecim. Asıl ben teşekkür ederim sizlerle böyle güzel bir etkinliğin içinde olduğum için.

OKUMA KÖŞEM:
Bizim için bir onur :) Seni biraz tanıyalım mı ? Biraz kendinden bahseder misin?

GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Kayseri doğumluyum. İlk öğrenimimi Kayseri de tamamladım. Sonra Ankara'ya taşındık. Orta okul ve liseyi Ankara Bahçelievler Deneme lisesinde okudum. Ege üniversitesi Felsefe bölümü mezunuyum. 13 yıl ilkokul öğretmenliği yaptım. sonra mesleğimi bıraktım. şimdi tam zamanlı olarak roman yazıyorum. Evliyim 2 oğlum var boş zamanlarım da ise resim yapmayı severim. Adıyaman da kolaj tablo çalışmalarımla sergi açtım.

OKUMA KÖŞEM:
Baya şehir gezmişsin anlaşılan, ne güzel :) Aslinda tahmin etmeliydim, ilkokul ogretmenligi yaptigini, cunku cok sicak,anac bir yapin var Ohh masallah ne guzel , hem kitap hem sergi diyorsun yani

OKUMA KÖŞEM: 
Çok haklısın ablacım seninle aynı fikirdeyim.
Peki favori yazarların var mıdır? Çok beğenerek okuduğun yazarlar.?


 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
tabi ki çok beğenerek okuduğum yazarlar var. mesela Dan Brown macera yazıyor ama her kitabını soluksuz okudum diyebilirim.Jean-Christophe Grangé en sevdiğim yazarlardandır.
Tess Geritsen' ede yavaş yavaş ısınıyorum.Türk yazarlar içinde Ahmet Ümit'in bir kaç romanını okudum.
Duygusal romanlar için de Nermin Bezmen favori yazarımdır. Ayrıca Ayşe Kulin'in kitaplarını da keyifle okuyorum.
Yabancı duygusal yazar olarak da Maeve Binch favorim yazarlarımdandır
 
OKUMA KÖŞEM:
Bu söylediklerini bende bir incelemeliyim :)
Peki bir günün nasıl geçer ?
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Ben çok evcimen bir insanım. Günümü evde geçirmekten hoşlanıyorum. üniversiteye hazırlanan iki oğlum var. Onların sorumluluğu çok fazla. Hayatımı onlara göre düzenliyorum açıkcası. Önceliğim onlar. Günlük işerim dışında arkadaşlarımla birlikte olmaktan da keyif alıyorum. mutlaka hemen her gün bir arkadaşımla bir kahve sohbeti yapmaya özen gösteriyorum. Çünkü en sevdiğim alışkanlıklarımdan biri de bu. Günlük işlerimden fırsat buldukça kitap okuyorum.
OKUMA KÖŞEM:
Ayy ne kadar cici bir yasantin var Çok dogal gercekten cok samimi. Allah agzininizin tadini bozmasin
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Amin canım cümlemizin İnşallah.


 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Romanıma başlamadan önce kurgumu sağlam bir zemin üzerine oturtmaya özen gösteriyorum. Sağlam bir kurgu sağlam karakterlerle kurulur. Ben bu şekilde düşünüyorum. kurgumu şekillendirecek onlara hayat verecek karakterlerimin kişilik yapılarını önceden düşünüp tasarlıyorum. Fakat kitabın yazım aşamasında karşılaştığım sürprizler de olmuyor değil hani. Öyle durumlar oluyor kurgu öyle bir gelişiyor ki karakterim kalemimin dışına çıkmış kendi hayatını kendi yazmaya başlamış. Bu konuda ben de kimi sürprizlerle karşılaşıyorum. Mesela iki kahramanım arasında duygusal bir çekim olsun istiyorum. bir şeyler hissetsin birbirlerine. ama yazarken bakıyorum ikisi arasında o çekim oluşmuyor. Başkasıyla oluyor mesela. Ben de artık onları rahat bıraktım. Hayat onların hayatı boş ver diledikleri gibi yaşasınlar dedim. bu yüzden karakterlerimin yaşayacakları şeyler baştan belli gibi görünse de bir çok şey sonradan değişebiliyor.
 
 
OKUMA KÖŞEM:
Hahaha ay super yaaa. Ne kadar zevklidir yazmaak.
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Gerçekten çok zevkli. Karakterlerim inan arkadaşım gibiler. Sanki kitabı yazarken dertleşiyoruz gibi. hatta yakın çevremde kitabımı yazım aşmasındayken okuyan arkadaşlarım da heyecanla yazacağım diğer bölümü bekliyorlar. acaba neler olacak şimdi. kahve sohbetlerimizde kahramanlarımızın dedikodusunu yapıyoruz. İnanılmaz keyifli bir şey.
 
OKUMA KÖŞEM:
Peki ilerleyen kitaplarda bizleri neler bekliyor biraz tiyo alabilirmiyim, benim gbi senin kalemini seven okuyucularin için. :)
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Yakın bir zamanda Öyle birBedel ki kitabım iki seri halinde okuyucularıyla buluşacak. yine yazım aşamasını tamamladığım ve baskı için gün sayan Polisiye kitabım Güneşin kızı var. O da 3 seri olacak. gerçekten kurgu itibarıyla çok farlı ve güzel oldu. Şuanda yazım aşamasında olan İntikam yolcusu kitabım da Gece Gelen ölüm kitabımın devamı niteliğinde okuyucusunun karşısına çıkacak.
 
OKUMA KÖŞEM:
Bos durmak yok diyorsun, ne guzell insallah bol okuyuculu nice kitaplarin olur ablacimm.
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
 Okuyucularıma ilerde bir de sürpriz yapmayı düşünüyorum. Farklı bir fantastik roman ile onları buluşturma düşüncesindeyim.
 
OKUMA KÖŞEM:
 Bundan benimde yeni haberim oldu evet son dakika gelismesi cok merak ettim simdi :D  Tekrar cok tesekkurler. Son olarak buradan okuyucularina soylemek istediklerin var mi ?
 
GONCA ÇİFTÇİOĞULLARI:
Kitaplar okunmak için vardır. Yazarlar da onları yazmak için.
Kitaplarımızın okunması kadar bizi mutlu eden bir şey daha olmaz sanırım.
Ben de bu şekilde mutlu oluyorum. Siz okuyun ben yazayım
 
OKUMA KÖŞEM:
Biz hep okuruz ablacim sen yeterki yaz cok tesekkurler tekrar
 


***

İşte Gonca Abla bu kadar tatlı bir insan :) Onunla zaten çok keyifli sohbetler gerçekleştiriyorduk :) Birini de sizinle paylaşmış oldum. :) Umarım beğenmişsinizdir. GONCA ÇİFTÇİOĞULLARINA kitabı hakkındaki soruları Facebook Sayfasından iletebilirsiniz :)
Sevgiler.
 
 

 


 

 


 

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder