Araf - Jamie McGuire | Yorum

2/23/2014, BY Buse Güler -
 
 
 
 
 

Orijinal Adı: Providence
Seri Bilgisi: Providence #1
GoodReads Puanı: 4.07
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 504
Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Merhaba arkadaşlar. Sanırım Araf'ı bir ben okumamıştım :D Benim klasik "bu son siparişim!" den birisinde almıştım Araf'ı. Yazarın ilk iki kitabı Tatlı Bela & Ayaklı Bela'yı okuyup bayıldıktan sonra, bu da güzeldir diye tereddüt etmemiştim hiç. Konusu da ilgimi çekmişti ama bir süredir kitaplığımda beni bekliyordu. Tahminlerim doğru çıkmış. Çünkü Nina bazen beni delirtse de kitabı çok sevdim. Jared var bir kere :D Bu kitabı sevmem için oldukça büyük bir neden :)

Yoruma geçmeden önce konusundan biraz bahsetmek istiyorum. Nina'nın babası bir trafik kazası sonucu öldükten sonra Nina yurda dönmek için otobüs durağına gider. Fakat babasını kaybetmenin şoku ve acısıyla gelen son otobüsü de kaçırır. Yanına tanımadığı biri gelir ve onunla aynı taksiyi paylaşmayı teklif eder çünkü ikisi de son otobüsü kaçırmışlardır. Daha sonra Jared kendini tanıtır. :)Taksiyi paylaştığı kişi Jared tabii ki. Kitabımız böyle başlıyor. Daha sonra Jared Nina'nın en ihtiyaç duyduğu zamanlarda karşısına çıkıyor. Bu şekilde yakınlaşıyorlar :) Olaylar devam ediyor. Çok fazla anlatırsam spoiler vermekten korkuyorum bu kadar yeter bence :)

Yorumuma gelecek olursak, ben bu kitabı sevdim hatta çok sevdim :) Bazı kitaplar akıp gitmez, tamam şimdilik bu kadar yeter sonra okuyayım dersiniz ya hani, işte bu kitapta öyle bir durum yok :D Hiç sıkılmadan okudum. Dili gayet akıcıydı. Zaten ilk defa okuduğum bir yazar değil. Tatlı Bela ve Ayaklı Bela'yı da çok sevmiştim. Soruyorum şimdi kendime, neden bu kadar çok beklettim ?! :D Ama beklettiğim iyi de olmuş bir bakıma. Serinin ikinci kitabı Cehennem çıktı. Onu beklememe gerek olmayacak :)


Konusu gerçekten çok güzeldi. Jared bir yarım kan -Melez- yani yarı melek :) Melek dediğimde aklıma hemen Patch gelirdi. Ama artık Jared da var :D Jared'ın konuşması, tavırları, Nina'ya olan ilgisi, bağlılığı beni mest etti gerçekten. Jared Nina'nın koruyucu meleği. Onu hayatı boyunca hep uzaktan izlemiş, korumuş.Ama babası ölünce de kendini onun yanına gitmekten alamamış.İyi ki de gitmiş. :) Yoksa böyle bir aşk nasıl olacaktı ?
Jared ile hiç problemim yok. Ama Nina'ya kızdığım noktalar var. Kitaplarda sinir olduğum konulardan biri, özellikle fantastik kitaplarda; Erkek karakter vampir-melek-luxen fark etmez. Kızı korumaya çalışıyor ve kıza diyor ki; "Sen geride dur." :D Ama kız anlamıyor. Yok illa bende gelicem. Yahu kızım adam doğaüstü bişey. Sen insansın dimi bi dursana geride :D Tamam çok pasif kişilikler olmasın ama bunların bu inatları beni sinir ediyor. Güçlü kadın karakterleri de seviyorum. Dönüşüm serisinden Faythe gibi.  Ama o bir kedi kadın yani :D

***SPOİLER***
Nina'nın, Jared'ın ailesini ve Jared'ı korumak için Jared'ı terk etmesine sinir oldum ben. Burada karaktere kızıyorum :D Ninacığım, adam zaten sen ölünce ölecek. Ayrıca Jared'ın annesi de bir melekle evliymiş yani. Kadın biliyor heralde durumları, neler olabileceğini. Kaldı ki Jared'ın kardeşleri eğitimliler. Bex 11 yaşında dedik ama gördük yanı çocuk adamın boynunu kırıverdi :D Bilmiyorum, çok mantıksız bir davranıştı. Hatta Ryan'ı Jared ondan vazgeçtiğini zannetsin diye kullanması bile hiç düzgün bir davranış değildi. Ryan'a yazık değil mi ? Kınıyorum seni Nina :D

***SPOİLER BİTTİ***
Keyifle okuduğum, güldüğüm, duygulandığım okurken iç çektiğim bir kitap oldu benim için :) İyi ki almışım. Kapağı çok hoşuma gitti. Ben böyle kapağında karakter resimleri olmayan kitapları daha çok seviyorum. İstiyorum ki benim hayal gücüm yaratsın o karakteri beynimde :D Böyle dayatılmasın "Jared budur,Nina da bu" diye :D Üstelik bazı kitaplar da kız sarışın, kapak siyah saçlı bir kız falan oluyor. O daha beter tabi.



İşte kitabın ilk sayfası :) Çok güzel değil mi ? Böyle kitaplarda görsellik olduğunda özenildiğinde benim çok hoşuma gidiyor :)
Ayrıca kitabın ayracı da çok güzel. Yabancı Yayınları ayraçlar konusunda başarılı bir yayınevi. Ama gel gör ki, okuoku ayraç yollama konusunda başarılı değil. Buradan okuoku'yu kınıyorum gerçekten. Tatlı Bela-Ayaklı Bela-Sokak Kedisi Bob ve Araf kitabını sipariş ettim oradan. Bir tanesinde bile orijinal ayracı yoktu :( Nisan da İzmir de kitap fuarı var :D oradan alacağım. *.*
Evet Çok uzattım. Kısaca, ben kitabı çok beğendim, size de şiddetle tavsiye ediyorum !

Puanım:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder