YK 3. Tur || 2. Gün || Jay Asher - Ölmek İçin Ön Üç Sebep | Yorum & Çekiliş

7/24/2014, BY Buse Güler -
 
Orijinal Adı: Thirteen Reasons Why
Seri Bilgisi: -
GoodReads Puanı: 4.07
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 302
 
Blog turumuzun ikinci gününde yorum sırası bende :)
Herkese merhabalar :)
 
Yorumuma geçmeden önce, bu blog turumuzda toplam üç kitap hediye ediyoruz. Durum böyle olunca iki tanesini Facebook Sayfamızdan çekiliş ile vermeye karar verdik. Bir tanesini de bloglardan :)
Facebook sayfamızda ki çekiliş için tık tık
Yorumumun sonundan da çekilişe katılabilirsiniz :)
 
Ben kitabı çok beğendim. Gerçekten, bana göre çok özgün ve değişik bir kurgusu var.
Hannah intihar edip ölmüş. Fakat ölmeden önce, onu intihara neler sürüklemiş, hayatında neler yaşamış, açıkçası film nerden sonra kopmuş da intihara karar vermiş, oturmuş  listelemiş ve daha sonra on üç kasede bunları anlatmış. Her kaset bir kişi hakkında. 
 
Kitap Clay'ın ağzından anlatılıyor. Aslında hem Clay hem Hannah diyelim. Hannah kasetlerden anlatıyor çünkü. Clay iyi birisi. Cidden iyi ama. İşte bu yüzden de kasetleri dinlerken sıra ona gelene kadar "iyi ama, ben Hannah'ı sadece sevdim, ne yapmış olabilirim ki?" diye düşünmeden edemiyor. Açıkçası yazar sağolsun bende öyle düşündüm.
 
Kitap biraz umutsuzluk içeriyor. Aslında her şey çok farklı olabilirmiş. Hannah anlattıkça anlıyorsunuz, ufacık bir şey olmasaymış, ya da farklı olsaymış daha değişik olurmuş.
İlk sayfasını okumaya başladığımdan itibaren gerçekten kaliteli bir kurguya sahip, özgün bir kitap okuduğumun farkındaydım. Beni de hiç yanıltmadı. Sanki okumadım da izledim. O kadar iyiydi.
 
Okuduktan sonra da durup şöyle bir düşününce, insan davranışlarına, ağzından çıkanlara dikkat etmeli dedim kendi kendime. Senin umursamadığın bir söz, davranış meğer başkalarının hayatını etkileyebiliyormuş.
 
Puanım:
 
 
 

a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder