KGBT 11. Tur || Yasak Cennet - Mürşide Toslak || Yorum

6/29/2015, BY Buse Güler -

 Bir insan.   Bir melek.          Umutsuz bir aşk.   Ve büyük bir savaş.
Aden, sadece sıradan bir insandı. Düşmüş meleklerin dünyasında kendine bir yer bulduğunda ise tüm hayatı geride kalmıştı.
Şimdi onların arasında yaşaması için güçlü olması bile yeterli değil.
Ama o ölümden yeniden doğacaktı.
Artık karanlık tüm gücüyle Aden’i sararken sadece kendini değil, sevdiklerini de korumak zorundadır.Ve gerçek aşk ya tüm bu karanlığın ta kendisiyse?
Yine de onun yanında kalır mıydınız?


Herkese merhaba ! 
Yeni bir blog tur yorumu ile sizlerleyim. Yorumuma, kitap tanıtımıma geçmeden önce sizlere söylemem gereken bir şey var arkadaşlar.

Bu kitap kesinlikle 'Türk yazar fantastik yazamaz.' cümlesine tepki olarak yazılmış :D Aksi olamaz. Eğer böyle bir ön yargıya sahipseniz, onu bir kenarı atmanızı tavsiye ederim. Mürşide Toslak'ın Yasak Cennet'ini okuduğunuzda fikirleriniz tamamen değişecek çünkü. 

Öncelikle biraz kitabımızın konusundan bahsedeyim size.
Aden, küçüklükten beri babaannesi ile yaşamış, onunla büyümüştür. Aynı zamanda fantastik bir kitap yazmaktadır. Babaannesi öldükten sonra Venedik'e taşınmaya karar verir. Orada bir arkadaşının yanında çalışmaya başlar. Bir gün sokakta yaşlı bir adam görür, saldıraya uğramış bir adam. Hemen ona yardım eder fakat bu yardım ile hayatının ne kadar değişeceğinin farkında değildir :)

Yardım ettiği kişi Leonardo Maximillan. Leonardo daha sonra Aden'in çalıştığı yere yani arkadaşının kafesine gelir. İkisini yemeğe davet eder. Aden kabul etmese de arkadaşı kabul ettiği için o da kabul etmek zorunda kalır. 

Yemeğe giderken Aden arabada kendinden geçiyor ve uyandığı zaman kendini Maximillan malikanesinde ve  yanında Leonardo yerine onun sağ kolu niteliğinde bir adam olan James'i buluyor.
Gözlemlediği davranışlardan Leonardo'nun insan olmadığını anlıyor. Evet arkadaşlar Leonardo insan değil bir düşmüş melek. 

Şimdi şurada şöyle bir parantez açayım. Düşmüş melekler kitapta ikiye ayrılmış; Işık Gözcüleri  ve Karanlık Gözcüleri. Leonardo için Işık Gözcüleri'nin lideri diyebiliriz. Aynı zamanda kitapta Cennet Taşı geçiyor. Kim Cennet Taşı'na sahip olursa en güçlü o oluyor. Bu taş Leonardo'nun elinde ve Karanlık Gözcüleri de bu taşın peşinde

Herneyse bir gün Karanlık Gözcüleri'nin lideri Liam, Leonardo ve James'i bi şekilde uzaklaştırarak eve geliyor. Daha sonra Aden ile karşılaşıyorlar. Aden, Liam'in rüyasında gördüğü kız.
Hemen ardından Liam taraf değiştiriyor ve Işık Gözcüleri'ne geçiyor. Olaylar da zaten bundan sonra başlıyor :)

Ama değinmek istediğim bir karakter daha var. O da Melliot. O kitaba daha sonradan dahil oluyor ve hakkında ne söylesem sanki spoiler olacak gibi hissediyorum. Ama şu kadarını söyleyeyim, Aden, Liam ve Melliot arasında bir bağ var. Sıradan bir aşk üçgeninden bahsetmiyorum, daha yoğun bir bağ, okuyunca göreceksiniz :)

Ben kitabı gerçekten çok sevdim. Fantastik bir kitap olduğu zaman artık biraz temkinli yaklaşıyorum, bir şey beklemeden okuyorum. Fakat yazarın kurduğu fantastik dünyayı, kurgusunu ben çok beğendim ve açıkçası başarılı buldum. Kitaplığımdaki kitapların çoğu fantastik olunca, birbirine benzetebiliyorum bu tür kurguları. Ama Yasak Cennet aralarındna sıyrıldı bana göre :)

Dediğim gibi kitabı genel olarak beğendim, sadece Liam, Aden ve Melliot arasındaki olayın kurgusu bana göre pek sağlam değildi. O da nazar boncuğu olsun değil mi ?

Yazarın ilk kitabı ve kendisine başarılar dilerim :) İkinci kitabı büyük bir heyecanla bekliyorum, umarım kısa zamanda çıkar :) Kitap tavsiyemdir.

Puanım:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder