Yorum: Tesadüf - Jamie McGuire

11/12/2015, BY Buse Güler -


#1 New York Times Çoksatan yazarı Jamie McGuire'dan bağımlılık yaratıcı yepyeni bir hikâye...
Erin Easter, Blackwell Lisesi'ndeki üç Erin'den biriydi; bu üç kız sadece isimlerini değil doğum tarihlerini de paylaşıyorlardı. İlgisiz, tek bir ebeveyn tarafından büyütülen Erin Easter, Weston Gates'e uzaktan uzağa hayranlık duyuyordu. Erin A. ve Erin M. kasabanın iki sevilen kızıydı: Kasabanın en zengin iki ailesinin kızları, en yakın arkadaşlar, ponpon kızlar ve Erin Easter'ın olamadığı diğer her şeylerdi; ve Erin Easter'ın bunu unutmasına da asla izin vermiyorlardı.
Weston Gates sevilen bir sporcuydu ve iki başarılı avukatın oğluydu. Soyadının gerektirdiği hayatı yaşamak için kendi arzularından vazgeçmiş, günlerini soyadının baskısı altında geçiriyor ve gizliden gizliye Erin Easter'a ilgi gösteriyordu; onun daha farklı bir hayat yaşaması gerektiğine inanıyordu. Ve sekizinci sınıftan beri Erin A. ile çıkıyordu. Bir tesadüf eseri akşamları Erin Easter ile takılmaya başladıktan sonra kendi gelecek hayallerine ve duygularına sahip çıkma cesaretini göstermeye başlamasıyla işler kendisi ve Erin Easter için değişmeye başlamıştı.
Fakat şoke edici bir trajedi küçük kasabayı sarstığında Erin Easter'ın hayatı mümkün olan en iyi şekilde altüst oldu. Peki, ya hayallerine kavuşmak sandığı kadar basit değilse, ya bildiği hayat çok daha karmaşık hale gelirse?


Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Yeni bir kitap yorumuyla sizlerleyim. Epey geciken bir yorum oldu bu. Şimdi bile ne yazacağım nasıl anlatacağım bilmiyorum. Kitabı hiç sevmedim. Sevemedim. Tesadüf'ü Jamie'nin yazdığına inanasım gelmiyor.Aslında girmeyecektim yorumunu ama, aksatmak istemedim. 

İlk önce biraz konusundan bahsetmek istiyorum. Erin Easter, esas kızımız oluyor. Okuduğu lisede üç Erin daha var. İsimleri aynı olduğu gibi doğum tarihleri de aynı. Kısaca diğer Erin'lere Erin A. ve Erin M. diyoruz. Önceden, küçükken yani üçü birlikte oynayıp anlaşsalar da daha sonradan işler değişmiş ve Erin diğerleri tarafından dışlanmış. Okulda da şuan bu aynı şekilde devam ediyor. Erin bunları ne kadar görmezden gelmeye çalışsa da onlar kendilerini baya fark ettiriyorlar. Kızımızın babası yok ve annesi epey sorumsuz madde bağımlısı, artık ne kadar anne denilirse öyle bir anne. Hatta durum o kadar kötü ki bi kaç kez sosyal hizmetlerden gelip Erin'i almak istemişler ama olmamış işte. Umursamaz birisi. Erin'in yakını diyebileceğim çalıştığı dondurmacıda ki iş arkadaşı var sadece. 

Bir de Weston var. Weston Gates okulun popüler çocuklarından. En popüleri belki de. Ailesinin doğruları için yaşıyor aslında. Kendisi bu durumdan pek memnun olmasa da şimdiye kadar hep böyle olmuş. Ailesi istemiş, o ona göre yaşamış. Kendi içinde Erin Easter'a bir ilgisi olsa ve bunu gizliden gizliye gösterse de ailelerin onayıyla Erin A. ile çıkıyor. Kitabın başlarında deyim yerindeyse Weston silkeleniyor ve duygularını belli etmeye başlıyor. İşte konusu böyle, bu şekilde devam ediyor.

Açıkçası ben o başlarda Erin'e sinir oldum. Ezik bir tip olarak görülüyor çevresinde. Sonra Weston gelip ilgi gösterince bir havalara giriyor, anlamamazlığa vuruyor ki anlatamam. Kitabı sevmedim Beğenmedim. Zaten kısa bir kitap 150 sayfadan daha az. Aldım elime bir iki saatte bitti. İyi ki de bitmiş çünkü daha fazla olsa dayanamazdım. Hele diğer Erin'ler ile ilgili aniden bir şey oluyor, okuyunca gözlerim pörtledi :D Hadi canım dedim. Yani oldu bittiye geldi resmen. Esas kızımız Erin'in durumunu da biraz okuduktan sonra tahmin etmiştim. Benim için şaşırtıcı olmadı yani. Bu kitabı Jamie'nin yazdığına inanasım gelmedi. Tek sevdiğim kısmı güzel kapağı ve şirin ayracıydı. Yabancı'nın ayraçlarına bayılıyorum zaten. Puanı da onlara veriyorum :D 

Puanım:

5 yorum:

  1. Kitap tavsiyelerini kesinlikle dikkate alan biri olarak bu önerinizi de dikkate aldım. Bir kaç gün içinde edinmeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, fakat ben kitabı pek beğenmedim :) Zaten 2 puan verdim.

      Sil
    2. O zaman hiç bulaşmayayım. Puanlama sistemin çok eğlenceli görünüyor. Ben de böyle bir şeyi kendi bloguma uygulamayı düşünüyorum. :)

      Sil
  2. merhaba canım kitap etkinliklerine bayıldım :) kış geceleri geldiğine göre daha fazla okuma imkanım oluştu !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba :) beğenmene çok sevindim, keyifli okumalar dilerim :)

      Sil