KGBT 12. Tur || Benim Küçük Gelinim - Yasemin Yaman | Yorum

7/29/2015, BY Buse Güler -

"Hanım! Söyle kızına hazırlıklarını yapsın, birkaç aya Cemal Bey'in büyük oğlu ile evlenecek!"Aynı anda verilen kararlar gençlere bildirilirken soluklar tutulmuştu. Ne genç kız evleneceği genç adamı tanıyordu ne de genç adam evleneceği kızı görmek istiyordu...
İkisi de eşit şartlardaydı. Bir anda hayatları hakkında alınan karara uymak zorunda bırakılmışlardı. Biri köy beyinin göze çarpan, içindeki iyiliği asla gösteremeyen büyük oğlu, diğeri ise köyün en gözde kızlarından biri olmaya aday temiz kalpli genç bir kız.
Onlar birbirini tanımaya çalışırken tam da en mutlu olacakları zamanda, birbirlerini hiç tanımadıklarını acı bir şekilde öğreneceklerdi.
Aslında zaman hiçbir şeyin ilacı değildi. Kişi izin verdiği sürece zaman, duyguların körelmesine neden oluyordu. Bazı duyguların körelmesine imkân yoktu. Hayal kırıklığı, pişmanlık ve bağlılık gibi...

Herkese merhaba :)
Yeni bir blog tur yorumu ile sizlerleyim ve of ne yazacağımı hiç bilmiyorum ya. Şöyle vlog çeksem ve baştan sona size anlatsam çok güzel olmaz mıydı ? Benim için çok güzel olurdu! O yüzden alın okuyun ve okuduktan sonra bana yazın konuşalım :D 

Şimdi kısaca olmasa da size kitabımızdan, karakterlerimizden ve girişinden bahsedeceğim. 

Cemal Ağa, eşini kaybetmiştir. Sedat , Suat ve Yağız isminde üç oğlu bir de küçük kızı vardır. Annelerinin ölümü ile çocuklar çok etkilenir fakat Sedat küçük kız kardeşine daha bir bağlanmış, annesinin yokluğunda hep onunladır. En sonunda Cemal Ağa en büyük oğlu Sedat'ı evlendirmeye karar verir. Zaten eşi ile daha önceden bunu konuşup, karşı köyde Asude isminde bir kızdan bahsetmişlerdir. Sedat ilk önce buna karşı çıkar tabi, sonra bakar annesinin isteği, yerine getirir. Kızı görmeye giderler, Sedat gitmez. Nişanlarlar, Sedat yine gitmez. Yani bu böyle, Sedat kızı kabullenmiyor ilk başta, görene kadar yani :D 

Asude ise karşı köyde yaşıyor ve çok masum, güzel, temiz kalpli bir kız. Ailesine yardım amaçlı elinden ne gelirse yapıyor. Ama hakkında dedikodu çıkar ve namusuna, masumluğuna laf gelir diye babası çok endişeli. Babası da seni istemeye gelecekler, karşı köyün ağası gelecek dediği zaman itiraz etse de kabul ediyor mecbur. 

İşte daha sonra bizimkiler imam nikahı ile evleniyorlar ilk başta. Ya aslında daha başka olaylar var ilerleyen kısımlarda, başka karakterler de giriyor ama anlatmayacağım çünkü spoiler olarak algılanabilir.

Ben kitabı sevdim. Sedat'ı her ne kadar ortalarında çok kınayıp ondan nefret etsem de daha sonradan biraz anladım. Asude'ye de kızım ezdirme kendini bu kadar dedim ama beni dinlemedi :D Yazarın kalemini, anlatışını sevdim. Akıcı bir kitaptı. Valla kitap film - dizi kıvamındaydı tam anlamıyla. Öyle bir olay oluyor ki şaşırıp kalıyorsunuz, sonra açıklamasını öğrenip şöyle bir gözlerinizi kısıyorsunuz :D 

Kiap tavsiyemdir, umarım siz de benim kadar beğenirsiniz :)

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder