Umuda Uyandığım Gün - David Baldacci | Yorum

10/09/2014, BY Adsız -


Merhaba :)


Güz okuma şenliği için okuduğum ilk kitabımı yorumlamak istedim. Aslında bir günde biten kitaplardan. Ama test kitaplarından vakit kalmıyor :(


Hemen konusundan bahsedeyim. Jack Amstrong uzun yıllar orduda görev yaptığı için ailesiyle yeterince ilgilenemeyen bir adamdır. Fakat şimdi ne ordu vardır ne de sağlığı ... Milyonda bir görülen hastalığa yakalanmış ve yatalak kalmıştır. Yaşama ihtimali ise sıfırdır. Yatak odalarına dahi birilerinin yardımı olmadan çıkamıyordu. O yüzden aşağı katta yatmak zorunda kaldı. Jack' e en çok da bu koyuyordu . Hayatı yitip giderken eşi Lizzie nin sıcak tenini hissetmek istiyordu. Sağlığında üç çocuğunu da ihmal etmiş, nasıl büyüdüklerini göremediği için büyük pişmanlık duydu. Öleceğini düşündüğü için hepsine birer mektup yazdı. Şimdi tek isteği Noele kadar yaşamaktı.




Lizzie çocuklarını gelecek yaz için çocukluğunu geçirdiği Saray'a götürmek istiyordu. Bu fikrini Noel de annesine açıkladığında beklediği desteği göremedi. Çünkü Lizzie' nin ikizi burada ölmüştü. Ama Lizzie gitmeye kararlıydı!


Noel telaşından Jack'in ilaçlarını almayı unutan Lizzie gecenin bir yarısı eczane aramaya çıktı. Geçirdiği kaza nedeniyle bir daha dönüşü olmadı ... 


Jack ölümü beklerken eşinin aniden vefat etmesini beklemiyordu. Şimdi çocukları ne yapacaktı ? Hem annesiz hem babasız kalacaklardı.


Daha fazla konudan bahsetmek istemiyorum. Saatlerce yazabilirim. Ama bundan sonrasında yazdığım her kelime spoiler niteliğinde olur. Her zaman aile hikayeleri , dramlar beni fazlasıyla etkilemiştir. UMUDA UYANDIĞIM GÜN ' de benim için ayrı bir yere sahip şuanda. Baba kız ilişkisi, kardeşlik duygusu, umut  sevgi, pişmanlık kavramlarını çok güzel işlemiş. Kitabı okurken farketmeden bi çok yerde gözyaşı döktüm. İnsanın ailesiyle problemleri varsa bu kitap gerçekten etkiliyor. sonuç olarak tavsiyemdir efenim. Jack yazdığı mektupların sonunu Sevgilerle diye bitirmişti. Bende yorumu böyle bitirmek istiyorum

Sevgilerle ...



2 yorum:

  1. Baldacci okumuştum daha önce , bu kitabını değildi ama zaten hangisi olduğunu da ahtırlayamadım , şu anda çok fena kafa patlatmaktayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitapları tarz olarak daha farklıymış. Bende bu kitapla başladım belki diğerlerini de okurum :) Kapak resimlerine bak belki bulursun :))

      Sil