KARAKTER SÖYLEŞİSİ: ACITAN PERİ MASALLARI - ECE ALTINKAYA

12/17/2015, BY Buse Güler -
-Gülperi ilk sorum sana. Aslında sorudan ziyade düşüncelerim diyebilirim. Kitabı okurken sana kızıyorum evet hem de oldukça fazla ama neden seni sevmekten vazgeçemiyorum? Sana karşı okuyucular bence kayıtsız kalamıyor. Bunun sebebi nedir? Biliyorum çok kızıyorsunuz ama benim olduğum kadar olmaz. Samimi bir cevap vermemi ister misin? Çünkü ben sizin içinizde olan, hep kızdığınız ama değiştiremediğiniz o parçayım. Bence neden bu. Beklenti var. Değişmemi bekliyorsunuz. Ama benim değişmem değilde olgunlaşmamı tamamlamam gerektiğini anlamıyorsunuz. Ben içinizdeki o parçayım. O gizli kalmış kişiyim. İçinizdeki Gülperi'yi anlamaya çalıştığınız da beni de anlayacaksınız diye düşünüyorum. -Bu sorumda Gülperi’ye, senin dışında herkes neredeyse senin için kararlar alıyor, bunun için keşke daha sağlam dursaydım dediğin oldu mu hiç? Ben herkesin olduğundan biraz daha fazla özveriliyim ama özverili olmak da tabiatımın bir parçası, doğuştan gelen bir özellik nasıl ki bazı kişi doğuştan savaşçı niteliklere sahip olarak doğuyorsa bu da öyle. Benim bu konuda yapabileceğim bir şey yok. Sadece öğrendikçe diğer yanımı biraz daha öne çıkartabilirim yani kendi isteklerini yapmayı arzu eden tarafımı. Kararlarımı kendim almayı öğrenmem için bazı şartlardan geçmem gerekiyordu bence, yine bazı şeyleri yaşamam gerekiyordu. Ve eğer Ateş'le ilgili olarak beni çağırdığında onun isteğini yapsaydım yine kendi kararımı değil benim yerime onun karar vermesini kabul etmiş olacaktım. Aslında ben bir tek Ateş'in yanındayken kendi isteklerimi yapabilecek özgürlükteydim. Bana hiç bir zaman koşular getirmedi. Yargılamadı da. Beklentisi bendim. Başka bir şey değil. Çünkü ben de gördüğünü, benim olduğum kişiyi sevdi, olmamı istediği kişiyi değil. Bir tek onun yanındayken ben gerçek Gülperiydim. -Kitabı okurken aşk acısını biz bile bu kadar derinden hissediyorken seni düşünmeden duramadım. Keşke bu kadar sevmeseydim dediğin oldu mu Gülperi? Hayır. Asla. Yaşayarak sahip olduğum yeryüzünde cenneti bulmaktı, kaybetmek pahasına. Bu cennete girmiş olmayı, sonrasında kaybetmek ne kadar acıtsa da biliyor olmak her şeye değerdi. Yeniden yaşasam yine yaparım. -Ateş, sana çok kızgınım nedense öncelikle bunu dile getiriyim. Her şey daha farklı olabilirdi diyor musun? (Ateş burada eğri bir şekilde gülümser.) Tüm kızgınlıklarınızın başımın üstünde yeri var. Hayat denilen bir mucizenin parçası olduğumuza göre neden olmasın! -Ateş senin neler yaşadıklarını da çok merak eden bir kesim var.Yazar senin yaşadıklarını,senin duygularını senin bakış açınla anlatan bir kitap yazsa nasıl olur? Yazarımız sence yazar mı? Bence o kitap hiç de ilgi çekici olmaz. Bak sen sorarken benim bile içim sıkıldı. Ben bir potinle iki çaput arasına sıkışmış sipsivri bi adamım. Kararmış bir gümüş gibi tüm insani değerlerim Peri kızı ile birlikte parlatıldı benim. Son soruyu da yazarıma soracaksınız, o düşünüyorsa ben bilemem ama ona da söylüyorum benden değil roman bi cacık olmaz. (Ateş burada gün ışığı gibi parlak bir şekilde gülümser.) -Senin daha fazla çabalaman gerektiğinin farkında mıydın Ateş? Her zaman. -Buket ilk kitapta olduğu gibi bu kitapta da oldukça tepkiliydin. Neden Gülperiye karşı bu kadar katısının bunu öğrenebilecek miyiz? İlk kitapta tepkili değildim. İkinci kitapta karşılaştığımızda tepkimi koydum. Her zaman söylerim Peri benim kız kardeşim gibiydi. Belki de o yüzden ona bu kadar kızmam. İnsan en yakınlarına ancak bu derece kıymet verip ve yine bu kadar hoyrat davranabilir. İleriki zamanlarda öğrenme şansınız büyük. Çünkü peri ile karşılaşmalarımız bitmedi. Hayat insanların öğrenmesine yardımcı oluyor. -Sevi seni sevmemek için uğraşsam da nedense hiç kızamıyorum. Gerçekten bu kadar samimi olup olmadığını merak ediyorum. Kötü karakter olsaydın sanırım işimiz daha kolay olurdu değil mi? Ben neysem oyum. Samimiyetim insanları sevmemden kaynaklı. Kötülük herkese göre anlam değiştirir. Ben de kendi içimde hataları olan bir insanım. Ama ben Peri'nin karşısında genel geçer kurallara uygun olan kötü bir kadın olsaydım evet o zaman sizin için her şey daha kolay olacaktı. ( Sevi yeşil gözleri parlayarak kıkırdar.) -Ahmet son sorum sana. Okuyucalar senin için bir sürü öldürme planı yapsada “bende dahil” ama yinede başından bir şeyler geçtiğini düşünüyorum nedense. Yaptıkları haklı çıkarmaz elbet ama yinede belki kendince bir açıklaman varmı merak ediyorum? Öldürme planı!! Enteresan! Neyse sorunuza gelirsem eğer, başından bir şeyler geçmeyen bir insan var mıdır sizce? Herkesin hikayesi vardır, ayrı ayrı ama genel anlamda tek. Bu hikayede aslolan Gülperi'nin hikayesi. Onun içsel sancıları, küçücük bir kızdan bir kadına dönüşmesi. Ama belki de bir gün beni de dinler Gülperi. Hikayemi ona anlatırım.

1 yorum: