Kızıl Damla - Jeaniene Frost || Yorum

9/14/2015, BY Buse Güler -

Herkese merhaba!
Yeni bir kitap yorumu ile sizlerleyim :) Yorumuma geçmeden önce eğer ilk dört kitabı okumadıysanız yorumum sizler için spoiler içerebilir, dikkat etin :)











Denise MacGregor, gölgelerde nelerin saklandığını çok iyi biliyordu çünkü bir insanın kaldırabileceğinden fazlasını yaşamıştı. Ayrıca en yakın arkadaşı Cat Crawfield da yarı vampirdi. Ailesinin geçmişi ise beklenmedik sırlarla doluydu ve bu yüzden Denisein hayatı karanlığa gömülmüştü. Bütün bunlar yetmiyormuş gibi, atan kalbi kendisini delicesine arzulayan bir ölümsüzün ellerindeydi. O ölümsüz, asırlardır dünya üzerinde yaşayan güçlü, yakışıklı ve gizemli vampir Spadedi... Şimdi Spadein görevi, tehlikedeki bu cazibeli kadını korumak. Hem de bu uğurda kendi türünü yok etmek zorunda kalsa bile! Denise, onun en derin açlığını körüklerken Spade, bu karşı konulmaz kadına sahip olma arzusuyla mücadele etmek zorunda.

 Bu kitabın uzun bir hikayesi var aslında bende çünkü aylardır Kızıl Damla'yı okuyorum :D Ciddiyim, şaka yapmıyorum *-*
Neden? Çünkü ben uzuuuun zaman önce Kızıl Damla'yı elime almış birazcık okumuş ve reading slump döneminin başlarındayken dayanamamış ve yarım bırakmıştım. Sonrasında araya turlar ya da başka kitaplar girdi ve ben devam edemedim açıkçası. Cat ve Bones'ı özlediğimi fark edince seriye devam etme kararı aldım tekrar başladım ama yine yarım kaldı hem de son yüz sayfa falan düşünün yani. İşte, bitmedimi bitmiyor! Neyse en sonunda bir boş vakit buldum da bitirdim kitabı. Bitirip kapağını kapattıktan sonra fark ettim ne güzel kitap aylardır elimde sürünüp heba olmuş. Dersimi aldığıma göre serinin diğer kitaplarında daha dikkatli olacağım, söz ^.^
Şimdi gevezeliğim bitti sanıyorsanız yanılıyorsunuz çünkü kitapla ilgili bir açıklamam olacak. Kızıl Damla Gece Avcısı Serisi'nin yan serisi. Gece Avcısı Serisi'nde ilk dört kitaptan sonra yan seriye geçiliyor. Önce Kızıl Damla daha sonra da Sonsuz Karanlık kitapları okunduktan sonra Gece Avcısı Serisi'ne beşinci kitaptan devam edebilirsiniz. Aslında okumasanızda olur diyenler var sanırım bana da demişlerdi. Ama bence okuyun! Beşinci kitaba başladığınızda bazı olaylar sizin için havada kalmış olabilir işte kalmasın diye ilk önce Kızıl Damla sonra Sonsuz Karanlık kitaplarını okumanızı tavsiye eder ve gevezeliğme son veririm :D

  • "Seninle olmak için yapmayacağım şey yok, Denise. Sana istediğin normal hayatı veremediğim için üzgünüm ama sana yeni hayatının her gününde tapacağıma söz veriyorum."
Kızıl Damla; Cat ve Bones'ın arkadaşları Denise ve Spade'in hikayes. Denise, Cat'in insan olan tek arkadaşı. Son kitapta kocası vampirler tarafından öldürülmüştü ve bu olaydan sonra doğal olarak Denise kendini vampirlerin dünyasından çekerek Cat ve Bones çiftinden de uzaklaşmıştı. Fakat Denise'in bu uzaklaşma düşüncesi çok sürmedi çünkü uzaktan bir akrabasının zamanında bulaştığı bir iş yüzünden başı belaya girdi. Hemde bir iblis ile. Bu olaylara arkadaşlarını karıştırmak istemediği için Cat ve Bones'a haber vermeden Bones'ın arkadaşı Spade'den yardım istiyor Denise.  Spade ile hikayeleri bu şekilde başlıyor. Raum, Denise'in akrabası Nathanial'ı istiyor ve kızımız Spade ile birlikte onu bulmak için bir maceraya atılıyor, istemediği kadar fantastik bir dünyanın içine adım atıyor hemde.
  • "Sana olan hislerimin sıradan bir yanı yok Denise," diye fısıldadı Spade. Sesi derinleşti. "Ayrıca yarın bir yere gitmene izin vermeyeceğim. Ondan sonraki gün de. Ondan sonraki gün de."
İmkansız aşk dedikleri bu olsa gerek. Denise, çok sevdiği kocasını vampirler yüzünden kaybetmiş. Spade ise geçmişte insan olan sevgilisi yüzünden çok derin yaralar almış, çok acı çekmiş. İkisi de bu yüzden kendilerini geri tutup birbirlerine adım atmıyorlar aslında uzun bir süre. Daha sonradan iş değişiyor tabi.
  • "İkimiz de birbirimize karşı hissettiklerimize hazır olmayabiliriz ama bu o hisleri ortadan kaldırmıyor." Spade kadına doğru eğilerek sesini alçalttı. "İşte buradayız, Denise. Hazır olsak da olmasak da."

İşte kitabımız böyle. Seride bir değişiklik yapmış yazarımız ve bu kitabı karakterler gözünden değilde kendi bakış açısından anlatmış. İlk başlarda garibime gitti aslında fakat bu anlatım tarzına alışığım ve yazar zaten favori yazarlarımdan biri :) Çok sorun yaşamadım yani.
Açıkçası Kızıl Damla ile vampirleri, daha doğrusu Bones ve Cat'i, sürükleyici bir fantastik hikayeyi özlediğimi fark ettim :) Ara vermeden seriye devam edip bitirmeyi düşünüyorum. Demem o ki, henüz Kedicik ve Bones ile tanışmadıysanız geç kalmış sayılırsınız, bir an önce başlayın :)
Puanım:

1 yorum: