Okuma Etkinliği #11 - Gençlik Hatırası - Ece Altınkaya || Yorum

8/08/2015, BY Buse Güler -


Sana Ateş Böceği ve Peri Kızının hikâyesini anlatmamı ister misin?Masum bir masalın içinde çok sevmişlerdi, Peri Kızı ve Ateş Böceği…Birbirlerine bir kalp atımı kadar yakın olup, okyanus aşırı kadar uzakken. Yeryüzünde, insanlık tarihi kadar eski, yeri göğü yakacak kadar heyecan verici; ey AŞK!Ve yaşamaya devam ettikçe, o da bizimle birlikte var olacak. Çocuk yaşlarımın sonu genç kızlığımın başıydı. Başımda kavak yellerinin estiği, rüya gibi yıllardı. Henüz lisedeydim. Ve kalp kırıklığından henüz bihaberdim. Bir gün okulun çıkışına o geldi. Adı Ateş'ti. Adı gibi yakıp kavuran koyu renk bakışları, asi tavırları ve tavırlarına inat gülümsediğinde amansızca ortaya çıkan can yakan gamzeleri vardı. Ansızın gelmiş ve benim tekdüze çarpan yüreğimi alıp kendi yörüngesine fırlatmıştı.Ateş çenemden tutarak başımı tekrardan kendisine doğru kaldırmıştı. Güven veren ve ışıldayan bir gülümsemeyle bana bakmış "Ve eğer senin için kokum, biraz olsun senden bana esen ve beni serseme çeviren kokun gibiyse, şu zavallı kalbim mutuluktan çıldırabilir…"' demişti. Kocaman açılmış gözlerimle ona bakmıştım."Ben nasıl kokuyorum ki?"Aşk gibi…"


Herkese merhaba ! 
Okuma etkinliğimizde son gün yorumu sırası bana geldi. 
Eğer yorumumu okumadan önce yazarımız sponsorluğunda gerçekleşen çekilişimize henüz katılmadıysanız tık tık :)

Size biraz kitaptan bahsetmeden önce söylemek istediğim şeyler var.
Gençlik hatırası; çok gerçek bir kitap. Okurken sanki bir yakınınızı almışsınız karşınıza ve size başından geçenleri anlatıyor gibi hissediyorsunuz. Yazarın kalemini gerçekten çok sevdim. İlk başlarda kitaba karşı tereddütlerim vardı. Çok okumak istesem de temkinli yaklaştım. Beni takip edenleriniz bilir, ben dram kitapları okumam. Okuyamam, elimde değil. Sonunda çok kötü şeyler olmasa da, kitabı bitirdiğinizde bırakan o boşluk hissini yaşamak istemem ben. Ama inanın, Gençlik Hatırası bittikten sonra bıraktığı o boşluk hissini bile seveceksiniz. Okuyan herkesin kitapta kendinden bir şeyler bulacağına inanıyorum :)

Peri ve Ateş'in masalsı aşkını okuyoruz. Peri bir gün okul çıkışında görüyor Ateş'i. Ateş onun arkadaşının kuzeni ve görür görmez adeta vuruluyor Ateş'e. Peri çok masum, temiz bir kız. Ateş ise çok başka bir adam. Nasıl anlatsam ki onu? Kocaman bir yüreği var.

Çok aşıklar evet, ama kavuşmaları, birlikte mutlu olmaları için yaşamaları gereken şeyler, aşmaları gereken engeller var. Alıştığımız kitaplarda okuduğumuz vıcık vıcık aşk hikayelerinden değil Peri ve Ateş'in hikayesi. Buna rağmen diğerlerinden daha yoğun, tadı damağınızda kalan bir kitap. Eğer sizler de benim gibi temkinle yaklaşıyor ve ağlarım diye korkuyorsanız, korkmayın, alın bu kitabı, okuyun. Evet ağlarsınız belki ama o kadar farklı duygular hissediyorsunuz ki. Öfke, sevinç, hüzün. 

Çok enteresan bir yerde bitti kitap. Şok etkisi yarattı. Önümüzdeki günlerde ikinci kitap çıkacak, sizler de hazır ikincisi çıkacakken Gençlik Hatırası'na başlayabilirsiniz. Çünkü bizim gibi kitabı bitirdiğinizde hepiniz ikinci kitabı isteyeceksiniz :) 

Farkındaysanız kitabın konusundan çok fazla bahsetmedim. Bahsedemedim, anlatmaya başlasam her şeyi anlatacakmışım gibi hissediyorum. Kısaca diyeceğim o ki, ben kitabı gerçekten çok beğendim ve hayran kaldım. Yazarımızın emeğine sağlık. Umarım en kısa zamanda çıkar ikinci kitap bizler de çok beklemeyiz :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder