KGBT 6. Tur || Tek İsim Tek Kader - John Green & David Levithan || Yorum

5/08/2015, BY Buse Güler -


Will Grayson
Ya çılgın dostunuz hayatınızla dalga geçen bir müzikal sahneliyorsa
Ve hoşlanmadığınızı sandığınız kız sizden hoşlanmaya başladıysa?
Öteki Will Grayson
Ya yapayalnız hissettiğiniz bu dünyada tek gerçeğiniz depresyonunuzsa
Ve hiç tanışmadığınız birine sırılsıklam âşık olduysanız?
İkisinin de ismi Will Grayson;
İkisi de Şikago'da yaşıyor
Ve ikisi de on yedi yaşında…
Ortak bir de dertleri var:
Aşka duydukları su katılmamış korku…
"Bu romanda hayat var."
-Entertainmentweekly.com-
"Okurları hem kahkahaya boğacak, hem ağlatacak hem de herkese avaz avaz şarkı söyletecek."
-Kirkus Reviews-
"Süperstar yazarlardan neşe dolu bir ortak çalışma."
-The Daily Beast-
"Genç âşıklar, tutku, entrika, öfke, acı ve arkadaşlığa dair harika bir öykü."
-Booklist-

Herkese merhaba ! 
Turumuzun son gününde yorum sırası bana geldi :)  Yorumumu okumadan önce; Facebook sayfamızda devam eden ve bugün katılım için son gün olan, 3 kişiye tur kitabımızı hediye ettiğimiz çekilişe hâlâ katılmadıysanız tık tık :)


Tek İsim Tek Kader benim okuduğum ilk John Green kitabı. İki yazar yazmış kitabı ama ben Green'in kalemi ile ilk kez bu kitapta karşılaştım ve gerçekten geç kaldığımız hissettim :) Zamanında Aynı Yıldızın Altında vardı bende, okumayan kalmamıştır sanırım. Ben henüz okumadım ve okumayacağım :D Sonunu bilmeyen yok zaten, o tarz kitaplar hiç bana göre değil. Ama kitaplığımda Alaska'nın Peşinde var. Hemen onu da okumak istiyorum. John'ın kalemini, karakterlerini çok sevdim ben. 

"Kısacası, ben dilediğim insanla arkadaşlık edemiyordum; arkadaşım kendi burnunu karıştıramıyordu ve bunu onun adına yapabilen -hayır, yapması gereken- kişi bendim."

Öncelikle size kitaptan biraz bahsedeyim. Birinci ve ikinci Will Grayson olarak ikiye ayırdım ben karakterlerimizi. Birinci Will Grayson ile başlıyoruz kitaba. Kendisi gayet sessiz, sakin birisi. En yakın arkadaşı var Tıfıl Cooper. Will neyse Tıfıl onun tam tersi. Sosyal ve aşırı coşkulu iri bir arkadaş :D Bu arada Tıfıl eşcinsel ve iflah olmaz bir aşık. Sürekli birilerine aşık oluyor. Bir de Jane var. Yine arkadaşları, daha doğrusu Tıfıl'ın arkadaşlarından çünkü Will çok sosyal olmadığından Tıfıl'ın zoruyla onun yanında takılyıor. Jane aslında Will'den hoşlanıyor. Tıfıl aralarını yapmaya çalışıyor fakat Will böyle bir şey istemediğini, bir ilişki kurmayacağını söylüyor. 

"Sanki insanlar ruh ikizi olmak için aynı grupları sevmek yeteceğini düşünüyorlar. Ya da kitapları. İnanmıyorum! Sen de mi Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı seviyosun... ay tıpkı bi elmanın iki yarısıyız! Hayır, değiliz. Sadece edebiyat hocamız aynı. Arada fark var."

Diğer Will Grayson, kısaca depresyonda. Çevresindeki hiçbir şeye, annesi dahil, tahammülü yok. Başına buyruk bir karakter. Önemsediği tek birisi var, o da internet üzerinden yazıştığı Isaac. O da ayrı bir olay ama okuyun öyle görün :) İkinci Will Grayson, Isaac'ten hoşlanıyor. Isaac' de ondan. 
Aslında ben ikinci Will Grayson'ı pek sevmemekle birlikte, bazen de ona acıdım. Hele o arkadaşı yok mu, acayip sinir oldum. Cidden çocuğun psikolojisi iyi değil. Kızsam da üzüldüm onun adına.
Daha sonra bizim Will Grayson'lar bir şekilde karşılaşıyorlar ve olaylar başlıyor işte. 

""Beni önceden çağırdığın için sağ ol," dedim, Tıfıl'a yandan dirsek atarak. O da şakasına beni itti, neredeyse merdivenlerden aşağı yuvarlanıyordum. Bu en yakın arkadaşımın masallardan fırlama bir dev olması gibiydi: Tıfıl Cooper canınızı istemeden yakıyordu."

Ben kitabı gerçekten çok sevdim. İnsana önemli dersler verebilen bir kitap. İki Will tarafından da anlatıldığı için, iç dünyalarını rahatlıkla okuyabiliyoruz. Okurken keyifli zamanlar geçirdim, oldukça akıcıydı. Bazen gerçekten güldüm, bazen de üzüldüm aslında. Ama güldüğüm yerler çoğunlukta :D Benim için eğlenceli bir kitaptı. 

"Seni sevemeyecek birisi seversin çünkü karşılıksız aşkı atlatabilirsin ancak bir zamanlar karşılık bulup da bitmiş bir aşkı atlatamayabilirsin."

Bildiğiniz gibi Pegasus Yayınları kitabı ciltli olarak çıkardı. Onun haricindeki dış kapağı çok güzel. Süper bir baskı olmuş. Kitapta iki tane Will Grayson var, sen hangisini sevdin derseniz, ben birinci Will'den yanayım :D John Green ile de sonunda tanışabildiğim için ayrıca mutluyum :) Bundan sonra diğer tüm kitaplarını alır okurum herhalde, Aynı Yıldızın Altında hariç :D 

Yarım puanı ikinci Will'den ötürü kırıyorum. Gerçekten bazen aşırı küfür edebiliyor *-*
 Kitap tavsiyemdir :)

Puanım:





1 yorum:

  1. Ya bu kitabı inanılmaz merak ediyorum.John Green'i özledim resmen :'')

    YanıtlaSil