Her Şeyi Allah'tan İste - Gazanfer Sanlıtop | Yorum

5/10/2015, BY Buse Güler -

İnsanlara Huzur ve Manevi Şifa Reçetesi Sunacak Muhteşem Bir Kitap.
Nice kere, bir şey istersin verilmez; fakat hemencecik yahut bir zaman sonra ondan daha hayırlısı verilir, ondan hayırlısı verilmek üzere o verilmez, geciktirilir. Nice şeyler vardır ki sen istersin onu; fakat verilse zarar görürsün. Şu halde güzelliği sende kalacak şey istemelisin.
İstek, bir şeye karşı içten gelen yönelme duygusudur; arzudur, dilektir, rağbettir, meyletmektir. O duygunun gerçeğe dönüşmesini sözle ya da gönül diliyle belirlemektir. Ötesi elimizde değildir, Yüce Allah'a kalmıştır.
Mademki Yüce Allah her vesileyle "İsteyin!" diyor; bizlere düşen O'ndan istemek ve ümitle beklemektir.
Herkese merhaba, yeni bir kitap yorumu ile sizlerleyim :)
Bu sefer tur harici bir kitap :)

Hayat Yayınları'ndan çıkan Her Şeyi Allah'ta İste kitabı'nı bir çırpıda okudum ve bitirdim. Yorumunu nasıl yapacağımı bilmiyorum aslında. Çünkü kitabımızda bir olay örgüsü ya da karakterler yok. Sanki karşınızda biri varmış ve bir konu hakkında sohbet ediyormuşçasına sizi bilgilendiren bir kitap. Bu yüzden ben çok sevdim.

Tasavvuf, ilgili olduğum bir konudur. Fakat şimdiye kadar bu tarzda kitapları elime aldığım zaman hep bıraktım, sıkıldım. Ben daha çok sanırım bu konuda sohbet etmeyi veya izlemeyi seviyorum :) Ama Gazanfer Sanlıtop'un kalemini ben çok sevdim. Hiç sıkılmadan okudum. Zaten kitap bize bilmediğimiz bir şeyden bahsetmiyor. Her şeyi sadece Allah'tan istememizin yeterli olduğunu, araya başka aracılar koymamamız gerektiğini, O'nun bize en yakın olduğunu söylüyor. Bunun yanı sıra kitapta çok güzel ve anlamlı sözlere de yer verilmiş. Hepsi altı çizilesi sözler.

Kitap, Aşkla Dokun Hayata kelimelerini akrostişi ile başlamış :) Şiir gerçekten hoşuma gitti fakat kitabımız şiir olarak değil düz yazı olarak devam ediyor. Yazarın gayet akıcı bir dili var, bir olay örgüsü olmamasına rağmen sayfaları nasıl çevirdiğinizi ve kitabı nasıl bitirdiğinizi anlamıyorsunuz. Her bölümde farklı bir konuyu ele alıyor yazar. Örneğin; bir bölüm 'Emeksiz Yemek Olmaz' konulu bir yazıyı içerirken başka bir bölüm 'İstemenin En Kolay Yolu Duadır' konusunu ele almış :) Bölüm başlıkları ve sayfa numaraları zaten içindekiler kısmında yazıyor. O yüzden bu kitap tam bir başucu kitabı bence. Manevi açlığınızı doyuracak bir kitap olduğunu düşünüyorum. Başucunuzda duracak, gece yatmadan önce hangi başlığı okumak istiyorsanız onu açacak ve okuyacaksınız. Tüm bunların yanında bir de kitabın tasarımını ve püsküllü ayracını çok hoşuma gitti. Kitap tavsiyemdir :)

Ayrıca, kitabın ilk sayfasında yazan bir şeyi de sizlerle paylaşmak istiyorum.
"Bu kitabın telif gelirleri, Gölmarmara Hulki Sanlıtop Anadolu Lisesi Okul Aile Birliği'ne bağışlanmıştır." :)

Puanım:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder