KGBT & RKBT Blog Tur || Hilekâr - R.Gaye Önel | Yorum

4/28/2015, BY Buse Güler -

Herkese merhaba ! Nasılsınız? Ben çok çok iyiyim. Canım arkadaşım Gaye Önel'in ilk kitabı Hilekâr'a blog turu yapıyoruz. Hem de Renkli Kalemler Blog Turu - RKBT ile birleştik, ortak bir tur oldu :) Ben iyi olmayayım da kim olsun di mi?

Hilekâr yazım aşamasındayken daha ilk bölümünü okuduğum zaman anlamıştım bu kitabı ne kadar çok seveceğimi. Şimdi ellerimde tutup, sayfalarını çevirdiğime inanamıyorum. Gerçekten çok güzel bir duygu. Kendi kitabım basılsa ancak bu kadar sevinebilirdim sanırım. Kapağı, renkleri, arka kapak yazısı, kendi ayracı ve yazı puntosuna kadar muhteşem bir kitap olmuş Hilekâr.

Türk yazarlarda fantastik yazanı pek görmedim. Çoğunlukta okuduğum tür fantastik olunca da kitaplığım yabancı yazarlar ile dolup taşmıştı haliyle. Ama hepsini bir köşeye ittim ve Hilekâr'ı en baş köşeye koydum, çünkü bunu hak ediyor :)

Fantastik diyorum ama fantastik okumayanları korkutmasın bu. Yazarımız öyle güzel harmanlamış ki konuyu ve fantastik öğeleri, kendinizi o dünyanın içinde buluveriyorsunuz birden ve asla çıkmak istemiyorsunuz. Sonra bir bakmışsınız kitap bitmiş, hemde o sonla! Arkadaş olma torpilimi kullanıp ikinci kitaptan bir kaç bölüm okumak istiyorum sayın yazar, bilginize :)


Şimdi gelelim kitabımızın konusuna.
Cassie bir avcı. Son görevinde bir uçurumdan itildiğinde artık yolun sonuna geldiğini ve bu sefer öleceğini biliyordu. Fakat onu kurtaran biri var. Aidanhell.
Aidanhell * ben ona daha çok Aidan diyorum.* ise yüksek seviye bir iblis ve avcıların baş düşmanı. Aidan'ın kral olan babası kayıp ve sıradaki veliaht kendisi, kral olacak ama o buna henüz hazır değil. Daha önceden bir kâhin belirsiz bir kehanette bulunup, Aidan'ın avcı bir kız ile tüm iblis krallıklarını devireceğini söylemiş. İlk zamanlar Aidan buna pek ihtimal vermemiş. Zaten tüm krallıklar babasına bağlı, neden bunun için uğraşıp avcı bir kız ile birlik olsun ki, değil mi? Ama işte babası kaybolunca taht boş kalıyor ve ortalık karışıyor. Kâhin bir de üstüne "Babanı bulmak istiyorsan, kehaneti oku." dediğinde harekete geçiyor. Böylece hiç yapmaması gereken bir şey yapıyor ve bir anlaşma yaparak Cassie'nin ölümüne müdahale ediyor. Cassie ölmek üzereyken bir anda kendini Aidan'ın yanında bulunca epey şaşırıyor tabii ve  olaylar da böyle başlıyor :)


Sıra görüşlerimde.
Ben Aidan'ı da Cassie'yi de çok sevdim :D Görüşmelerinden hemen sonra Cassie'nin çocuğun üstüne atlamaması da onu sevmemde bir artı puan tabii. Kitap gerçekten çok akıcıydı, su gibi akıp gidiyor okurken, bırakamıyorsunuz.
 Diyaloglar çok iyiydi :D zaten alıntıları çıkardım tur kapsamında alıntıları da sizlerle paylaşacağız :) Kitabın Aidan ve Cassie ağzından anlatılması çok iyi olmuş. İkisinin de düşüncelerini okumak zevkliydi.
Bir konu daha var söylemek istediğim. Kitap gerçekten tam bir fantastik kitap havasındaydı. Okurken bunu hissediyorsunuz. Vampirlerden tutun da elflere kadar fantastik karakterleri görmeniz mevcut. Ben genelde bu tarz kitapları sevmem ve karakterler bana çok fazla gelir. Fakat yazar, sanki hepsi baş karakter gibi yazdığı için, sönük kalmamışlar ve bu benim çok hoşuma gitti.
Hilekâr, ilk kitabı olmasına rağmen böyle bir şeyi yazdığı ve karakterleri dengede tutabildiği için canım arkadaşım, biricik yazarım Gaye'mi tebrik ediyorum :) Mükemmel bir kitap olmuş, emeğine kalemine sağlık. Umarım bol bol okuyucusu olur. Ayrıca kitabın teşekkür kısmında ismimi görmek beni nasıl mutlu etti anlatamam. Bu kitap tüm o uzun telefon konuşmalarımıza değmiş :)


Kısaca; tüm okuyuculara kitap tavsiyemdir. Fantastik seviyor musunuz? Durmayın, hemen Hilekâr'a koşun :)  Pişman olmayacaksınız. Fantastik sevmeyenler, Hilekâr ile sevebilirsiniz :)

Puanım:







1 yorum:

  1. güzel yorumun için çok teşekkür ederim dostum!
    keyifle okuduğunu bilmek çok güzel <3

    YanıtlaSil